Forretning

Sporten professionaliseres

Tiden bød ikke kun på reklame-tv, men også på kommercialisering af andre hidtil ikke-kommercielle områder af samfundslivet. Tydeligt kunne det iagttages inden for idrætslivet, med fodbold som det klareste eksempel. Læs videre ...

Kultur som forretning

Sporten havde allerede længe samarbejdet med private firmaer, som ydede økonomisk støtte til gengæld for at få reklame for deres produkter, og i takt med professionaliseringen fik dette element øget betydning. Læs videre ...

Firmafusionernes tid

Hvis det store erhvervsliv skulle have et fælles slogan, kunne det fra slutningen af 1980'erne passende være „Stort er godt”. Læs videre ...

web.html('<br/>')

Vejviser

Værket Danmarkshistorien i 17 bind udkom i 2. udgave 2002-5. Teksten ovenfor er kapitlet Forretning.

  • Forrige afsnit er
  • Næste afsnit er

Kommentarer

Din kommentar publiceres her. Redaktionen svarer, når den kan.

Du skal være logget ind for at kommentere.

eller registrer dig